Dimensiunea Social-Educaţională

Dimensiunea Social-Educaţională din perspectiva studenţilor

Conform unor studii realizate în ultimele decenii, educaţia din România oferă studentului cadrul propice pentru a căpăta noţiunile teoretice de bază, dar nu îi asigură şi un mediu adecvat pentru dezvoltarea completă de care are nevoie un absolvent de studii superioare. Mai exact, problema identificată de noi este inferioritatea calităţii învăţământului superior centrat pe predare şi asimilare faţă de nevoilor actuale ale studenţilor.

Scopul acestui proiect este îmbunătăţirea calităţii învăţământului superior din Universitatea de Vest din Timişoara prin conştientizarea şi asumarea de către comunitatea academică din UVT a importanţei pe care dimensiunea social-educaţională o joacă în asigurarea unui învăţământ superior de calitate.

Dimensiunea Social-Educaţională a avut 2 ediţii, prima desfășurându-se în perioada noiembrie 2010 – mai 2011.

Aceasta a inclus:

  • 4 cercetări: Nevoile studenţilor, Nevoile cadrelor didactice, Calitatea învăţământului din UVT, Angajabilitatea studenţilor
  • 2 conferinţe: Învăţământ centrat pe student, Calitatea în Învăţământul Superior
  • o publicaţie finală care va cuprinde concluziile cercetărilor şi ale conferinţelor